Vyhledej
Jaroměřsko > Doprava > aktuálně

Staví se nové obchvaty: 2. září začali v Nové Pace, 22. září se chystají v Jaroměři

Redakce / 13.09.2022, KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
Hned dvěma městům v našem kraji se uleví od dopravní zátěže díky letos zahájeným stavbám obchvatu: Nové Pace a Jaroměři.


Obě stavby jsou oficiálně zahájené v září 2022 - v Nové Pace poklepali kladívkem na základní kámen 2. září, v Jaroměři se na slávu chystají 22. září 2022. Snad přinesou násobené dvojky štěstí stavařům, a tedy i řidičům.

Celkem 6,5 km dlouhý obchvat v Jaroměři má být hotový v roce 2024, o 2 km delší silnice v Nové Pace v roce 2025.

Informační leták týkající se obchvatu Nové Paky 

Informační leták týkající se obchvatu Jaroměře 

Stávající průtah silnice I/16 přes Novou Paku nevyhovuje směrově ani výškově a ani počtem a tvarem křižovatek pro silnici I. třídy. Silnice I/16 je důležitou trasou ve směru z Prahy do Krkonoš a také mezi závody automobilky Škoda v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí. 

Jaroměř je již několik let vystavena velké dopravní zátěži, která souvisí s hlavním tahem nákladní i osobní dopravy přes město směrem na Polsko, ale také Trutnov. Transit na Trutnov po silnici I/37 byl odkloněn díky dostavbě nového úseku D11 na konci roku 2021. Hlavní tah na Náchod - I/33 - stále proudí přes město a čeká se právě na stavbu obchvatu, který bude přeložkou silnice I/33. Od sjezdu z D11 u Hořenic povede severně od Jaroměře a u Velkého Třebešova se napojí na obchvat České Skalice. 

Jak je uvedeno na webu zdorpavy.cz, 22. září jako datum zahájení stavby v Jaroměři potvrdil i generální ředitel ŘSD Radek Mátl. „Dnes mám ještě poslední jednání se zhotovitelem, abychom dohodli poslední detaily. Stavební povolení je v právní moci,“ řekl Mátl. Stavba prošla již v roce 2006 stanovisko EIA.

„Snad se po letech čekání dočkáme útlumu dopravního šílenství, kterým je naše město po léta zatíženo,“ informoval občany na svém fcb profilu starosta města Jaroměře Josef Horáček. 

Původně mělo zprovoznění obchvatu Jaroměře časově navazovat na otevření nového úseku D11, který nyní končí u Hořenic. K oddálení výstavby obchvatu došlo kvůli žalobám soudce Františka Kučery, který zpochybňoval vydané stavební povolení na zmíněný obchvat. Ústavní soud letos v červnu stížnost manželů Kučerových zamítl (proti rozhodnutím ministerstva dopravy, Krajského soudu v Brně a Nejvyššího správního soudu) a označil za zjevně neopodstatněnou. „Dočasné zábory jsou ze strany Kučerových podepsány, pozemky máme všechny k dispozici, i když stále se řeší soud,“ dodal Mátl. 

Veřejnou zakázku na tavbu obchvatu vyhrála společnost Metrostav Infrastructure. Ačkoliv společnost se nesmí aktuálně účastnit veřejných zakázek, ŘSD podepsal s Metrostavem smlouvu ještě před pravomocným rozsudkem na částku 688 milionů korun, což je o pětinu méně, než byl předpoklad projektantů.


Kateřina Sekyrková

Zdroj: zdopravy.cz, fcb profil město Jaroměř

Foto: ŘSD


Související články
Stavba úseku D11 z Trutnova k hranicím začne již letos
Vaše komentáře

Přečteno 831x