Vyhledej
Novinky emailem
Jaroměřsko > Služby občanům > Rozvoj regionu

Dráček z kostiček odchází, dračí téma zůstává. Trutnov nově prezentuje T s dračím ocasem

Redakce, / 29.05.2024, Dvůr Králové nad Labem
Dosavadní logo - barevný drak z kostiček - se v Trutnově vrací do své sluje a do města vstupuje velké T s pouhým ocasem draka. Takový je výsledek veřejné soutěže o novou vizuální identitu včetně nového loga města Trutnov.

Důvodem poptávky nového loga byly již omezené možnosti původního vizuálního stylu z roku 2008, který nestačil nástrojům moderním komunikace. Narozdíl od Dvora Králové, který měl jednoho dodavatele na celou komunikační strategii včetně nové identity, Trutnov vypsal ve spolupráci s organizací Czechdesign veřejnou soutěž pouze na novou identitu. 

Organizace Czechdesign má bohaté zkušenosti v oblasti designu a architektury. Tato spolupráce sbírala své plody již na začátku, kdy po vyhlášení soutěže projevilo zájem o účast 48 studií a grafiků. Z nich bylo vybráno 5, kteří postoupili do dvoukolové soutěže. V samotné porotě soutěže usedli dva zástupci za město a tři odborní porotci a společně vybrali vítěze.

Vítězi soutěže a autory návrhu jsou grafičtí designéři z HMS Design. Jejich návrh odkazuje na místní legendu draka a pohrává si s počáteční literou písmene T, ve které je naznačen dračí ocas. Ten se poté hravě táhne celým vizuálem.


Na rozdíl od dráčka z různobarevných kostiček se totiž dračí téma zdaleka nevyčerpalo. Naopak jeho obliba stále roste. Věřím, že je správné, že autoři nepřichází s dalším vyobrazením draka, novou interpretací jeho vzhledu. Drak je vlastně z větší části skrytý a jeho trvalou přítomnost odhaluje jen konec ocasu,“ hodnotí vítězné logo Michal Rosa.

Cena nové vizuální identity včetně loga je 500 tisíc Kč bez DPH. Město však prostřednictvím Turistického informačního centra Trutnov získalo na její pořízení 85% dotaci.
S novou vizuální identitou se lidé mohli přijít seznámit v úterý 28. května 2024 do kina Vesmír, kde se konala prezentace za účasti vedení města i tvůrců nové identity.

Nyní bude město prvky nového vizuálního stylu postupně zavádět. Implementace se týká jak veřejných prostor (například orientační systém městského úřadu), tak komunikačních kanálů (nový vzhled Radničních listů, webových stránek, hlavičkových papírů) i propagačních předmětů. Do budoucna by se nová identita mohla propsat i do některých organizací a společností zřízených městem.

Manuál vizuální identity města Trutnova je dostupný na adrese manual.trutnov.cz.


Kateřina Sekyrková
Zdroj: Město Trutnov

Související články
Nové logo města Dvůr Králové: promarněná šance
Logo města Dvůr Králové aneb sledování 8 let starého trendu
Vaše komentáře

Přidat komentář

Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód:CAPTCHA
Přečteno 193x