REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Takzvaný „fuel dumping“, tedy upouštění paliva za letu, je povolen jen v nouzových situacích. Večerní přistání v Lipsku bylo naštěstí bezproblémové, řekl podle Bildu mluvčí letiště Uwe Schuhart. Dopady vypuštění paliva na lidi a životní prostředí hodnotí německý Spolkový úřad pro životní prostředí (UBA) jako nikoli kritické, uvedl Bild.
Podle Klímy platí velmi přísná pravidla pro to, kde mohou letadla za letu vypouštět palivo. „Jsou velmi omezená místa, kde se to smí,“ uvedl. Podle Letecké informační příručky ŘLP je vypouštění paliva v českém vzdušném prostoru možné provádět pouze na základě povolení příslušného stanoviště Řízení letového provozu, přičemž letadlo musí být ve výšce minimálně 1850 metrů. „Ve všech případech musí být příslušnému stanovišti Řízení letového provozu oznámen začátek, konec a důvod vypouštění paliva,“ stojí v příručce.
Vypouštěné palivo klesá k zemi rychlostí 150 metrů za minutu a tak řízení letového provozu udržuje letadlo vypouštějícího palivo od ostatních letadel v odstupu. Kapičky paliva se změní v aerosol, který rozfoukává vítr.
Jan Holan
V textu jsou použity věty z původního článku na Idnes zde a také z podrobnějšího článku o vypouštění paliva na webu czechairliners zde
ilustrační foto: Pixabay
Vaše komentáře |
Přidat komentář |