REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Další 2 mld Kč plánuje do silniční infrastruktury v Královéhradeckém kraji investovat i ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic).
- Nejvíce investic by se letos mělo uskutečnit na Trutnovsku, kde odstartuje 13 staveb.
Rekonstruovat se bude například úsek silnice z Debrného na Nové Zámky za 130,8 milionu korun, silnice II/325 v Dolní Brusnici za 71 milionů korun.
Mezi Zdobínem a Miletínem se počítá s investicí do nehodového úseku v rámci zvyšování bezpečnosti na silnicích.
Úplnou uzavírku z důvodu realizace 2. etapy rekonstrukce čeká také úsek silnice Dvůr Králové n. L. - Zálesí - Doubravice v období 17. dubna až 2. července.
- Následuje Hradecko s 12 stavbami. Zde vyzkouší nové asfaltové směsi s plastovým pojivem při opravě komunikace v Buzulucké a Pouchovské ulici v Hradci Králové.
- Sedm projektů letos připadne pro Rychnovsko, kde se bude pokračovat s výstavbou druhé etapy opočenského obchvatu,
- Sedm projektů hlásí i Náchodsko.
Zde stavební práce proběhnou například u rekonstrukce silnice III/28526 Jizbice–Lipí–Náchod. Provedením archeologického průzkumu pak odstartuje rozsáhlá výstavba přeložky silnice II/303 z Bělovse do Velkého Poříčí. Z IROPu bude hrazena realizace první etapy silnice II/299 z Libřic směrem na Jaroměř včetně průtahu Libranticemi s celkovými náklady za téměř 100 milionů korun.
- Se začátkem osmi projektů se pak počítá na Jičínsku.
Už v polovině dubna by se mělo začít s rozsáhlou revitalizací třech tzv. „polských mostů“ na komunikaci II/295 v Přední Labské směrem do Špindlerova Mlýna za 110 milionů korun. V Temném Dole pak budou probíhat dokončovací práce za 22,5 milionu korun na třech mostech.
„Financování nákladů je i letos zajištěné z více zdrojů. Z Fondu rozvoje a reprodukce Královéhradeckého kraje se vyčlenilo téměř 697 milionů korun. Následuje Státní fond dopravní infrastruktury s 390 miliony korun. Skoro 301 milionů korun máme k dispozici v Integrovaném regionálním operačním programu. Kapitola rozvoje průmyslové zóny Solnice-Kvasiny počítá s 260 miliony korun. I letos budeme investovat do zvyšování bezpečnosti u nehodových úseků a aplikace nových technologií u dopravních staveb, kdy na tyto účely hodláme vynaložit přes 34 milionů korun,“ uvedl krajský radní pro dopravu a majetek Václav Řehoř.
„Daří se nám držet tempo investic v průměrném objemu přesahující jednu miliardu korun ročně, a to i přes všeobecně známá úskalí v celé české ekonomice,“ potvrdil hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček.
V loňském roce se podařilo prostavět přes 1,2 miliardy korun. Zahájily se opravy či rekonstrukce u celkem 31 dopravních staveb o celkové délce 45 kilometrů a devíti mostů. Z tohoto objemu se 22 projektů podařilo dokončit.
V kraje se také bude pokračovat v investičních projektech ŘSD, mezi které patří i stavby související s plánovanými úseky D11. Na konci roku by měla začít stavba úseku D11 z Trutnova na česko-polské hranice, bude se letos pracovat i na propojení dálnice D11 s obchvatem České Skalice, výstavbě obchvatu Nové Paky či dokončení obchvatu Doudleb nad Orlicí.
„Pokud stát v letošním roce uskuteční veškeré plánované stavby, dostaneme se letos společně s krajskými investicemi do silnic v našem kraji na sumu přesahující 3,7 miliardy korun,“ dodal hejtman Martin Červíček.
Královéhradecký kraj má ve střednědobém plánu na modernizaci krajské silniční sítě dalších 230 projektů v celkové hodnotě přesahující 8 miliard korun.
Kateřina Sekyrková
Zdroj: Královéhradecký kraj
Vaše komentáře |
Přidat komentář |