Obchvat začíná před Kumburským Újezdem ve směru od Jičína, vede mezi Novou Pakou a jejími částmi Heřmanice a Štikov, a zpět na silnici I/16 se napojuje ve Vidochově.
Nový obchvat zrychlí spojení z Prahy do Krkonoš: usnadní dopravu mezi Mladou Boleslaví či Jičínem a podkrkonošskými městy - Jilemnicí, Vrchlabím či Trutnovem, které jsou branami dále do Krkonoš.
Náročnost stavby
Součástí obchvatu je 16 mostů, včetně 438 metrů dlouhé estakády nad Štikovskou roklí a mostu přes železniční trať Nová Paka – Ostroměř.
Na trase jsou více než 4 kilometry protihlukových stěn, které ochrání okolní obce před hlukem z dopravy.
Úleva pro Novou Paku
Více než 20 tisíc aut projelo tranzitně denně Novou Pakou. Obchvat nyní odvede hlavní silniční provoz z centra Nové Paky a přispěje ke zklidnění dopravy v samotném městě i jeho okolí.
Další plány v regionu a kraji
ŘSD už připravuje i navazující obchvat Horka u Staré Paky. Stavba by měla začít kolem roku 2030.
V regionu se dále pracuje na obchvatu Náchoda, na kterém se má jezdit od jara 2028.
Pokračuje také výstavba dálnice D35 a D11 přes Hradec Králové k polským hranicím.
Kateřina Sekyrková
Zdroj: ŘSD